den sista maskeraden

lör, maj 22, 2010 20:48:06

En stillsam maskerad som höll ut ända till kl 05 i morse. Klockan 08 reste sig john blund och sa "nu får du klara dig själv". Efter 1.5 timma gav jag upp och traskade ner i det smutsiga köket för att steka blåbärspannkakor. När dessa var uppätna gjorde jag ett nytt försök, men reste mig och sa nu ger jag mig kl 13. Dagen är här jag kan ingenting göra annat än att möta den med trött huvud. Simon, Victor och Jessica mötte mig i korridoren i full färd med att stjäla de två madrasserna som parkerats utanför Sofia-Linns dörr. Vi drog dom ner och ut på gräsmattan där vi slog läger i eftermiddagssolen. Frid och fröjd bland maskrosor och molntussar. Fler anlände och till slut var vi en näpen skara med utspridda filtar, barfota fötter, tidningar, klubbor skratt och händer om vartannat.

Regnmolnen kikade förbi Molkom någon gång vid halv 8, 8 tiden på kvällen, bestämde sig för att här vill vi vara och dundrade ordentligt av lycka för det fina välkomnandet. Utanför Gamla för överäckande av Coka Cola till Andreas tillsammans med Adam, sedan tuggandes en riskaka med grönpepparsalami i fönstret i Nordans nedre kök och slutligen tillsammans med mumin och snorkfröken som dansar runt min rykande tekopp i mitt eget fina rum nummer 53 som jag snart ska lämna.

Om en fisk faller från ovan och slår sönder ens bilruta är det inte omöjligt att man förändrar sitt liv. Imorgon är det jag som åker till Örebro för att hälsa på pappa på sjukhuset. Han behöver en ny motorcykelhjälm, men får nog blommor först.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0