Inte förrän efter nummer två

 

sön, oktober 18, 2009 17:01:58

Jag bor i Molkom. Studerar på molkoms folkhögskola. Varsågoda

Under mig bor Amanda, till henne kan jag skicka lappar och bananer med mina träningslindor.

Bakom dörren med siffrorna 52, dörren till vänster om min, bor Gustaf. Han spelar gitarr.

På andra sidan, bakom dörren med siffrorna 54, bor Chrille. Han har mitt piercingsmycke.

Bakom alla andra dörrar med några andra siffror på denna våning bor andra. Robin har en mössa och är alltid nöjd.

Viktor pratar gärna och är glad.

Björn säger alltid "ja" och åker skateboard.

Max jagar älg i Mora.

Sofia-linn kan spela cello, men inte sjunga med munnen stängd.

Eli gillar pizza och har samma namn som Eli i romanen av John Ajvide Lindqvist, men uttalar det olika, med betoning på iet.

Alla utom jag och Max röker, men aldrig på balkongen för det får man inte. I köket står det pizzakartonger, i korridoren ligger det ölkladd och en fantaflaska. Det gillar inte Isak.

Isak bor på våningen under, under Robins rum. Isak har en massa att säga till om, och har alltid svar på tal.

Bredvid honom bor Rikard, som är så djup att han lagar kyckling till sig själv för 8 personer.

Maja Träffade jag först av alla, vi roadtrippade ihop. Maja är våldsam, blond och väldigt glad.

Agnes gillar att ligga i högar, men inte skräckfilmer.

På andra sidan korridoren, på nedervåningen i första rummet bor Douglas. Han får altid öppna ytterdörren när det plingar på. Douglas är tyst och gillar ingenting, men ler gärna när han är glad och äter makaroner.

Alicia har tusen doftande krämer, stora ögon och en känd brorsa.

Amanda är förlovad, fräck, gillar socker och att skrämmas.

Hugo, aka Johnny Rock, kan parkour, är vegeterian och snaggade sig.

Detta är gänget på Nordan, utan katt med med ett badkar där man får plats 4 personer om man pressar sig.Vi gör för mycket för att det inte ska skrivas ner och berättas om.

Tex; förra veckan var min pappa och hälsade på. det var en mulen söndag, vi åt på pizzerian, kollade på bilar, promenerade molkom runt, beundrade antikaffären, drack kaffe och hade riktigt lungt och mysigt. tack för besöket, välkommen åter pappa! Men när pappa returnerade till sollentuna och stockholm krympte molkoms folkmängd med ca 0,05% enligt mina beräkningar. det blev tomt en stund, men då gjorde Rikard köttfärssås. Vi hjälpte till och startade en köksateraljorkester.

Köttfärssåsen blev uppäten, för Rikard hade 1kg köttfärs och bjöd oss, Sofia-linn, Amanda och jag. Var det någon mer?

Vi kramade Douglas och en ny grej var igång. Knackknack, någon öppnar, ingen talar, alla kramar. Sen går vi igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0