kulturvecka

tis, oktober 20, 2009 21:33:03

veckan innan höstlivet har vi kulturvecka, hittills har det utövats akrobatik, avslappning, teaterlekar, rörelser och dans. under gårdagen kom en man hit. mannen hade med sig masker. med dessa masker på sig underhöll han oss innan lunchen. han pratade inte mycket, vi såg inte hans ansikte, men han berättade mången roliga ting.

Nattövningen: alla molkoms film/skådisettor delas in i tre grupper, får varsin kamera, ett färdigt manus, kvällsfika och deadline 02.30. vem hade roligast? med lite mjöl och våld kan allt hända.

hemma har vi en negativscanner. jag kom ihåg det idag när vi såg "Män som hatar kvinnor". Vad äcklig den var. jag ska scanna in mina foton. Emma, Agnes, Kim med varmt vatten och honung, Sofia-Linn och Viktoria. Hela huset dundrade när tvättmaskinen snurrade på som värst. det är bara en fråga om månader tills Tomtebo inte är Tomtebo utan fiasko, och ändå klättrar folk omkring på taket och in i Eriks rum med ficklampor.

I fredags när vi spelade in Pers enminutare höll vi verkligen ihop. mysfaktor som Mats skulle vilja kalla det. under otagningarna satt vi inne i Ängsbackas för säsongen stängda cafe, med en mus, ett ljus och bara varandra att värma sig på. Musfaktor. jag kan se musen framför mig till George Gershwins Promenade: walking the dog, innan jag visste titeln. men det var ju en mus och inte en hund.

väl hemma igen, i värmen, i torran på nordan: Tacos och Tequila - wow. när vi lagar mat tillsammans blir det verkligen något speciellt. En hejdundrande kombination av smaksensationer.

på fredag går det en buss från karlstad till stockholm. på den bussen ska jag sitta och åka med den ända fram, men jag ska inte stanna. jag åker upp till mamma i Burträsk och stannar där tills på onsdag, då ska jag och Madde ta en sista koll på varandra på flygplatsen innan hon ger sig av på sin stora resa, mot Kina, mot Peking, mot världen. själv ska jag vara kattvakt. yeah!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0